JOBIs köpvillkor för företag

Bästa företagskund,

Innan ni genomför ett köp, ber vi er att godkänna våra försäljningsvillkor. Aktuella villkor finner ni härnedan och via menyn till vänster.

Välkommen som kund!

Beställningar

Beställningar är bindande och kan göras av juridisk person samt privat person som är minst 18 år. Beställning görs antingen:

  • här påwww.jobiforetag.se eller www.jobi.se
  • via mail till info@jobi.se. (Ange artikelnummer, storlek, organisationsnummer, adress- och kontaktuppgifter)
  • via telefonsamtal till Jobi, telefonnummer 042-22 00 60.

Betalning och priser

I varukorgen och kassan framgår beställningens totalpris, d v s inklusive fraktavgiften på 29 kronor. 25% moms ingår i alla priser.

Man kan för närvarande betala mot faktura (kreditgräns 3 000 kr) eller med kort (3D Secure genom DIBS).

Det köpande företaget får inte ha några betalningsanmärkningar, därför görs en kreditprövning i samband med köp mot faktura. Fakturan medföljer leveransen med betalningsvillkor på 30 dagar. Finns betalningsanmärkning kan vi skicka ordern mot postförskott, 95 kr tillkommer i fraktavgift. Vid försenad betalning utgår påminnelseavgift och dröjsmålsränta. Vid utebliven betalning överlämnas fakturan till inkasso.

Bytesrätt

Om ni behöver byta några skor, gör vi naturligtvis detta utan kostnad under förutsättning att ni följer dessa anvisningar:

Skorna skall vara i samma skick som de emottogs, alltså provade men oanvända. Tänk på att det är en annan kund som kommer att köpa de skor som ni returnerar.

Skorna skall returneras i sin originalförpackning tillsammans med eventuella inneremballage.

En returfraktsedel beställs här på hemsidan. Klistra den på paketet och lämna på närmsta postutlämningsställe eller ring Posten och begär hämtning.

Ni skall fylla i och återsända den returnota som medföljer returfraktsedeln, så att vi vet vad vi skall skicka istället för de returnerade skorna.

När vi fått skorna och information om vilka bytesskor som önskas, skickar vi dessa inom 7 dagar under förutsättning att de finns på lager.

Kundtjänst

Vår kundtjänst når du på 042-22 00 60 måndag - torsdag 08.00 - 16.00. Frågor eller ärenden som mejlas till web@jobi.se, besvaras inom 48 timmar.

Leveransvillkor

Samtliga paket skickas med Postens företagspaket 16.00 (vi levererar endast inom Sverige). Vid beställning vardag före 12.00 och under förutsättning att de varor ni beställt finns på lager, har ni skorna inom 1-2 arbetsdagar. Om produkten är tillfälligt slutsåld, får ni information om detta samt beräknad leveransdag. Om leveransen blir så pass försenad att ni ångrar ert köp, har ni rätt att utan kostnad häva beställningen. Meddela oss i så fall så snarast via mail.

Reklamation

Om ni tagit emot skadade eller defekta skor, skall vi snarast rätta till detta. Vänligen fyll i formuläret på hemsidan, så skickar vi en returfraktsedel så att ni fraktfritt kan returnera de felaktiga skorna via vår transportleverantör Posten. Vi ersätter naturligtvis de felande skorna utan kostnad, eller så får ni era pengar tillbaks. Skulle tvist uppstå, följer vi Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer.

Säkerhet

Integritetspolicy

När du handlar på www.jobi.se godkänner du att vi får lagra dina uppgifter i enlighet med vår integritetspolicy och GDPR (General Data Protection Regulation). Ditt lösenord är krypterat så att varken vi eller någon annan kan komma åt det. Övriga personuppgifter (namn, mejladress, postadress, telefonnummer) används endast internt för att kunna ge dig bra service, och för att skicka specialerbjudanden och nyhetsbrev om du valt att låta oss göra det. Om du valt att betala med faktura, sparar vi även ditt personnummer. Observera att uppgifterna inte under några omständigheter kommer att säljas eller överlämnas till 3:e part.

Dina persondata är en förtroendesak och vi tar din personliga integritet på största allvar. JOBI är skyldiga att på begäran av den registrerade rätta felaktiga, ofullständiga eller missvisande uppgifter, samt på begäran radera en registrerad persons uppgifter. Personuppgiftsansvarig är JOBI Fotoright AB.
Läs mer i vår integritetspolicy. 

Cookies

Även www.jobi.se använder sig av s s k cookies. Cookies är informationsfiler som automatiskt sparas av webbläsaren på datorns hårddisk. Dessa används i statistiksyfte för att t ex identifiera om det är första gången någon besöker hemsidan. En cookie kan inte avslöja användarens e-postadress eller liknande.

Returer och byten

Beställa returfraktsedel

Om du/ni av någon anledning behöver returnera emottagna skor, vänligen fyll i formuläret på hemsidan så skickar vi en fraktsedel. Med fraktsedeln bifogas en returnota som skall fyllas i och följa med skorna tillbaks till oss. Fraktsedeln klistras utanpå paketet. Paketet lämnas på närmsta postutlämningsställe. Skorna skall alltid returneras i originalkartong. Obs! Skriv upp kolli-id ifall paketet skulle försvinna.

Vid byte står Jobi för samtliga fraktkostnader när man använder JOBI-fraktsedel enligt ovan. Vid ångrat köp (enligt Distansavtalslagen för privatpersoner) och retur sker med JOBI-fraktsedel enligt ovan, tar vi ut en fraktavgift på 50:-. Inbetalningskort bifogas fraktsedeln. Om du väljer att skicka tillbaks skorna på annat sätt, står du själv för hela returfrakten och försändelsen får ej beläggas med lösen. Notera tydligt ditt namn, kundnummer och ordernummer.